© 2015 by Kaisa & Lee

Minilomailua

January 11, 2019

Ennen joulua päätimme, että nyt olemme loman tarpeessa, ei pysty enää. Khristina, managerimme lupautui koiravahdiksi, ja lähdimme viettämään hurjaa kahden päivän lomaa Cebuun. Samalla tosin piti vähän metsästää sohvanpäällyskankaita ja muita hankintoja, istua tuntikausia taksissa ja ai niin, lähtiessä kökimme yli kuusi tuntia lentokentällä, kun ensimmäinen lentomme peruttiin sateen takia. Matkustaminen sadekaudella on siinä mielessä jännittävää, että koskaan ei voi olla varma pääseekö lähtemään. Matkapäivän aamuna aina ensimmäisenä katselee taivalle ja toivoo että sadetta tai muuten tiheää pilvipeitettä ei olisi näkyvissä. Olimme varanneet aamun ekan lennon siinä toivossa, että saisimme mahdollisimman paljon aikaa Cebussa, mutta loppujen lopuksi olimme perillä neljän maissa iltapäivällä. No, olimme iloisia että ylipäätään pääsimme matkaan.

Cebussa saimme sentään illat lamailla vanhaan malliin Yle -Areenaa katsoen. Tällä kertaa suosikkimme oli ystäväni Saijan suosittelema Toinen Kierros, ruotsalainen sarja, joka kertoo hotellin pyörittämisestä Ruotsin Lapissa. Sarjan käsikirjoittajilla on pakko olla jotakin hajua hotellihommista, sen verran osuvaa analyysia aiheesta oli nähtävillä. Aika huvittavaa sinänsä että viime kesän pitkällä lomalla katsoimme tanskalaista Rantahotellia...joka muuten on varmasti maailman rentouttavin tv-sarja!

Tällä kertaa kävimme myös uimassa hotellin uima-altaassa ja joimme cocktaileja kattoterassilla.  Sinänsä vähän säälittävää että meillä on upea ranta kotona, ja silti tuntuu että välillä ei ehdi edes uimaan, ja sitten into piukassa kroolaamme pienessä altaassa keskellä Cebun vilinää ja nautimme sateenvarjodrinkkejä altaalla. Ehkä koko jutun ydin on kuitenkin se, että nautimme yksinkertaisesti siitä, että kukaan ei tule kysymään tai keskeyttämään. Paitsi ehkä tarjoilija, joka kysyy: saisiko olla jotain muuta?

Rentouduttuamme pari iltaa Lee lähti takaisin kotiin ja minä jatkoin matkaani kohti Kaliboa. Kävin parin päivän visiitillä tutustumassa Aklan Animal Rescue and Rehabilitation Centeriin, jota Doc Ave, yksi Manilan lääkäreistä, oli minulle suositellut. Mutta se on aivan oman kirjoituksen arvoinen juttu!

Toiselta minilomalta/ostosreissulta Surigaosta.

Eerokin olisi loman tarpeessa.